سئو محتوا بدون دانش فنی
سئو با دست خالی، بدون آموزش و بدون دانش فنی
تفاوتی ندارد که از کدام نوع ساختار استفاده میکنید؛ انتخاب ساختار تحت کنترل شماست. اما باید توجه داشته باشید که پس از تصمیمگیری و انتخاب، از ساختاری یکشکل برای تمام وبسایت استفاده کنید. یک نقشه راه بسازید، آن را در انتحاب ساختار URL به کار بگیرید و تغییر ندهید. شما میتوانید از ساختار «ساب دایرکتوری» (Subdirectories) مانند «blog.faradars.com» یا ساختار «ساب فولدر» (Subfolder) مانند «faradars.com/blog» استفاده کنید. برای مثال، URL صفحهای از وبلاگ به شکل «bestdogcare.com/blog/how-to-groom-your-dog» تعیین میشود اما URL صفحهای مرتبط با یکی از محصولات به شکل «bestdogcare.com/products/grooming-brush» تعیین میشود. با فعالسازی این ویژگی، هنگامی که کاربر بر روی یک لینک خارجی کلیک کند، آن لینک در تب یا پنجرهای جداگانه باز میشود.
این محتوا میتواند بصورتهای مختلف متنی، ویدیویی، صوتی و … باشد و ارتباط مستقیمی با پلتفرم موردنظر دارد. نقشه سایت یا همان «سایت مپ» ابزاری است که موتورهای جستوجو را در یافتن محتوای سایت یاری میکند. هر زمان که محتوای جدیدی در سایت شما منتشر شود، سایت مپ بهطور خودکار بهروز میشود و این تغییرات در ایندکس شدن صفحات تاثیرگذار است. از آنجا که نقشه سایت نقش مهمی در بهبود سئوی سایت دارد، در مراحل پیکربندی افزونه سئو رنک مث باید مطمئن شوید که این گزینه فعال است. کاربران به موتورهای جستجو اعتماد دارند و دستیابی به جایگاه برتر در رتبه بندی موتورهای جستجو به جستجوگران نشان میدهد که سایت شما منبع معتبری است. همچنین تجربه کاربر را بهبود میبخشد و باعث میشود مشتریان به خریداران مکرر تبدیل شوند.
اگر میخواهید پاسخ کاملی برای سوال «سئو چیست» پیدا کنید، این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب، همه چیز درباره انواع سئو، اهمیت بهینه سازی سایت برای موتور جستجو و روشهای استفاده از SEO را بهطور کامل بررسی خواهیم کرد. علاوه بر اینها، متون سئو باید تا حد امکان گسترده باشند، زیرا هرچه محتوای یک صفحه بیشتر باشد، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در لیست بالا در موتورهای جستجو وجود دارد. به هر حال، بدون سئو ممکن است محتوای شما در جایی در صفحه 50 نتایج جستجو گم شود و همه ما می دانیم که ترافیک در آن صفحات بسیار کمتر است. پس از انتخاب سایتساز، باید در آن ثبتنام کرده و قالب موردنظر خود را انتخاب کنید.
همانطور که می دانید گوگل دارای الگوریتم های بسیاری می باشد که هر یک مسئولیت و کاربرد جداگانه ای را بر عهده دارند. الگوریتم هایی همچون پنگوئن، پاندا، مرغ مگس خوار و غیره روش های جدید را برای بهینه سازی وب سایت ها اجرا می کنند. وقتی یه درک خوبی از اصول اولیه پیدا کردید، وقتشه که به موضوعات عمیقتر مثل سئوی فنی یا سئوی داخلی صفحات بپردازید. کسایی که تازه با سئو آشنا شدن و به یه آموزش عمیقتر از درس لینکدین نیاز دارن، از دوره اصول اولیه سئوی اونها بهرهمند میشن. این دوره تقریبا چهار ساعته تصمیمگیری مبتنی بر داده و آزمایشهای سئو رو داره تا بهتون کمک کنه یادگیریهاتون با به کار بردن دیدگاههای خودتون تثبیت بشه.
نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که تشخیص دهیم چه زمانی بهتر است خودمان سایت بسازیم و چه زمانی باید آن را برون سپاری کنیم. کدام محتوا برای سئو بهترین است؟ محتواهایی که به نیاز کاربران پاسخ میدهند، بهروز هستند و از کلمات کلیدی مناسب استفاده میکنند، شانس بیشتری برای رتبهبندی بهتر دارند. ابزارهای سئو محتوا به شما کمک میکنند تا محتواهای باکیفیتی تولید کنید که در نتایج جستجو رتبه بالاتری بگیرند. وقتی محتوای قدیمی خود را به روز میکنید، به گوگل و موتورهای جستجو نشان میدهید که سایت شما همیشه مطالب تازه و مرتبطی را منتشر میکند. با این کار محتوای شما دوباره در نتایج جستجو بالا میآید و بازدیدکنندههای بیشتری جذب میکند. استفاده از کلمات کلیدی در URL میتواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای صفحه را بهتر شناسایی کنند.
پیوندهای داخلی آنهایی هستند که به صفحات دیگر در همان وبسایت متصل میشوند، درحالیکه پیوندهای خارجی (یا پیوندهای خروجی) کاربران را به وبسایتهای دیگر هدایت میکنند. هر دو برای موفقیت شما در سئو ضروری هستند، بااینحال بسیاری از صاحبان مشاغل تمایل دارند اهمیت آنها را نادیده بگیرند. مطالب رو بارگذاری کنید و نگذارید زمان شما را سرد کند و از تب و تاب بیوفتد. البته باید به این نکته توجه کنید که تا حد امکان محتوای همیشه سبز تولید نمائید و از مطالبی که تاریخ مشخصی زنده هستند پرهیز کنید. کمال گرایی را کنار بگذارید و به هر صورتی هست مطالب نگارش شده را حتی اگر با دید غیر سئویی نوشته شده باشد هم منتشر کنید.
اگر وبسایت شما در چند کشور با زبانهای مختلف فعالیت داشته باشد، موتورهای جستجو برای درک کشور و زبان مقصد به کمی کمک نیاز خواهند داشت. اگر به موتورهای جستجو در درک تمایز زبانها و کشورهای مختلف کمک کنید، محتوای وبسایت به زبان درست برای مخاطبان در هر منطقه جغرافیایی نمایش داده میشود. از آنجایی که این دادهها فرمت مشخصی دارند، زمانی که شما اطلاعات لازم را به موتور جستجو ارائه میکنید، موتورهای جستجو میتوانند آن را به سادگی بیابند و درک کنند. این موضوع باعث میشود که محتوای شما بیشتر دیده شود و شرایط لازم برای نمایش به شکل «ریچ ریزالت» (Rich Result) را به دست بیاورد. اولین گام برای بهبود سئو تکنیکال این است که بفهمید در چه وضعیتی قرار دارید. دومین گام برای بهبود سئو فنی، برنامهریزی برای رفع مشکلاتی است که در این بررسی متوجه آنها شدهاید.
به طور معمول در مبحث بهینهسازی وبسایت و سئو به روشهایی مانند توجه به تحقیق کلمات کلیدی سئو، نوشتن توضیحات متا و بکلینک اشاره میشود. تمام این تکنیکها برای بهبود رتبه سایت مهم است، اما نباید فقط به آنها تکیه کرد. روشهای دیگری در سئو نیز وجود دارد که در بخشهای سئو داخلی و سئو خارجی دستهبندی نمیشوند. در این مطلب بررسی میکنیم که سئو فنی یا سئو تکنیکال چیست و چه تکنیکهایی دارد. ما به مطالبی چون رنک مث چیست و آموزش صفر تا صد افزونه رنک مث پرداختیم. افزونه سئو رنک مث به شما امکان میدهد که بدون نیاز به دانش فنی، تنظیمات سئو را انجام دهید، محتوای خود را بهینه کنید و عملکرد سایت را بررسی کنید.
روشهایی مثل ساخت لینکهای اسپم، پرکردن کلمات کلیدی، خرید بکلینکهای زیاد و… از جمله مواردی است که خلاف اصول و قوانین گوگل است و اگر متوجه آن شود، با جریمههای سنگین روبهرو خواهید شد. موتورهای جستجو بهویژه گوگل از قوانین و معیارهای مشخصی برای شناسایی مرتبطترین صفحات و رتبهبندی آنها در نتایج جستجو استفاده میکنند. این فرایند براساس الگوریتمهایی انجام میشود که عوامل مختلف درونصفحهای و برونصفحهای را بررسی میکنند. در واقع SEO نرمافزار یا ابزار خاصی نیست، بلکه اصول و تکنیکهایی است که با پیادهسازی آنها، سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بالاتر قرار میگیرد و بازدیدکنندگان بیشتری جذب میکند. آخرین نیاز برای نوشتن محتوای با کیفیت بالا، اطمینان از بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو است. قابلیت کشف با افزایش احتمال اینکه Google محتوای شما را برای صفحات نتیجه انتخاب کند، ارتباط دارد.
بدون سئوی فنی مناسب، حتی بهترین محتوای سایت نیز ممکن است در نتایج جستجو جایگاه مطلوبی کسب نکند. سئو متن (سئو محتوا) جزو اولین و مهمترین مباحث در استراتژی سئو موفق میباشد. سئو محتوا صفحات شما را بهینه میکند تا موتورهای جستجو راحتتر محتوای آن را کرال و ایندکس کنند و سپس رتبه بندی کنند همچنین باعث جذب ترافیک از سوی کاربران میشود. اگر محتوا بدون در نظر گرفتن سئو ایجاد شده باشد، ممکن است به نظر مناسب موتورهای جستجو نباشد و خزنده ها حتی متوجه نشوند که صفحه در مورد چه موضوعی است. سئو وردپرس به مجموعه اقداماتی اطلاق شده که برای بهینهسازی وبسایتهای ساختهشده با وردپرس انجام میشود تا در موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب کنند. این اقدامات شامل بهینهسازی محتوا، استفاده از افزونههای سئو و بهبود سرعت بارگذاری سایت است.
پس از انتشار پست خود، همیشه باید لینک های داخلی از سایر صفحات سایت خود را به مقاله جدید اضافه کنید تا به موتورهای جستجو و کاربران کمک کنید تا از صفحه جدید بازدید کنند. کلمات کلیدی اصلی که قصد دارید صفحه برای آنها رتبه بندی شود را شامل میشود. همانطور که مشغول تحقیق درباره کلمات کلیدی هستید، فکر کردن در مورد هدف کاربران از جستجو ، واقعا نتیجه خوبی در پی دارد. سایتهایی که توسط افراد غیرمتخصص طراحی میشوند، معمولاً کیفیت و ظاهر حرفهای ندارند. طراحی سایت یک مهارت تخصصی است و ممکن است شما نتوانید بهخوبی طراحان حرفهای، یک تجربه کاربری مناسب و جذاب ایجاد کنید. چگونه محتوایی بنویسیم که رتبه بگیرد؟ اول از همه، محتوای خود را برای کاربران بنویسید، نه فقط برای موتورهای جستجو!
یکی از مزایای اصلی وردپرس، سازگاری آن با افزونههای سئو مانند Yoast SEO و Rank Math است. این افزونهها به کاربران این امکان را میدهند که به راحتی متا تگها، کلمات کلیدی و ساختار URLها را بهینهسازی کنند. همچنین، وردپرس به طور خودکار نقشه سایت را تولید میکند و این امر به افزایش سئو سایت وردپرس کمک میکند. SEOPress یکی دیگر از افزونههای سئو وردپرس بوده که به طور خاص برای سادهسازی فرایند سئو طراحی شده است. این افزونه امکاناتی مانند تولید نقشه سایت، بهینهسازی رسانهها و تحلیل عملکرد سئو را ارائه میدهد.
خبر خوب هم این که اگر از افزونههای سئو مثل رنک مث و یا یوست سئو در وردپرس استفاده میکنید، خیلی از این دادههای ساختاریافته به صورت خودکار به محتوای شما اضافه میشوند. استفاده از عکس، ویدیو و محتوای چند رسانهای علاوه بر اینکه به زیبایی ظاهری و خوانایی محتوا کمک میکند، باعث میشود نرخ پرش کمتر و زمان توقف کاربر در صفحه شما بیشتر شود. اگر این آدرس به خوبی نوشته شده باشد، گوگل راحتتر متوجه میشود که این صفحه درباره چیست. این طوری زمانی که شخصی درباره موضوع مرتبط با صفحه شما جستجو میکند، احتمال این که گوگل سایت شما را نشان دهد بیشتر میشود. به عنوان یادآوری، تحقیق کلمات کلیدی یعنی این که ببینیم مردم زمانی که دنبال محصول یا خدماتی مانند ما میگردند، چه کلمههایی را در گوگل سرچ میکنند. در این مقاله اول کمی با مفهوم محتوای سئو شده آشنا میشویم، سپس سراغ تکنیکهای سئو محتوا میرویم.
به هر حال کاری به دلیل آن نداریم و با وجود اینکه تولیدمحتوا با جلوی دوربین آمدن نتیجه بهتری میدهد، اما این مسئله هم باید بدانید که بدون چهره هم میتوان فعالیت درستی داشت. پس از اتمام نصب، صفحهای مشابه پایین نمایش داده شده، باز میشود که از شما میخواهد حساب رنک مث خود را به حساب وردپرس متصل کنید. در این مرحله، با کلیک بر روی دکمه آبی رنگ «Connect Your Account»، این اتصال برقرار میشود. اگر تمایلی به انجام این اتصال ندارید، میتوانید به راحتی گزینه «Skip Now» را انتخاب کنید. برای شروع و آموزش نصب رنک مث شما باید وارد منوی «افزونه» در داشبورد وردپرس شوید و «Rank Math» را جستجو کنید. وقتی افزونه ظاهر شد، کافی است روی دکمه نصب کلیک کرده و منتظر بمانید تا فرایند نصب به اتمام برسد.
یکی از رویدادهای تحولآفرین حوزه سئو، معرفی ابزارها و سایتهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT و گوگل بارد بود که نه فقط سئو، بلکه تمامی حوزههای دیجیتال مارکتینگ را متحول کرد. بنابراین یکی از گامهای مهمی که میتوانید در جهت ارتقای مهارتهای خود در حوزه سئو بردارید، یادگیری کار با این ابزارها است. یکی از ویژگیهای خوبی که باعث شده تا Scalenut به یکی از کاربردیترین ابزارهای هوش مصنوعی در تولید محتوا تبدیل شود، استفاده از امکانات ابزار کمکی SEO hub است. با این وجود، پیداکردن کلمات کلیدی و نگارش محتوایی که حول محور کلمات استخراجشده باشد، میتواند محتوایی به مراتب باکیفیتتر و همراستا با اهداف سئویی سایت تولید کند. افزونه کروم Scalenut و امکان اتصال این ابزار به وردپرس باعث شده است تا استفاده از Scalenut برای هر مدیر سایت و تولیدکننده محتوا وسوسهانگیز و البته کارآمد باشد.
با این حال، لازم است که بهطور کامل آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی را یاد بگیرید تا بتوانید این مراحل را انجام دهید. در این مطلب به بررسی کامل طراحی سایت بدون کد نویسی به صورت رایگان میپردازیم. تحقیق درباره کلیدواژه ها بسیار مهم است اما حتما باید به قصد افراد از جستجو در اینترنت نیز فکر کنید. برخی ممکن است به دنبال یک محصول خاص باشند و برخی دیگر ممکن است در حال مقایسه کردن محصولات مختلف با یکدیگر باشند. در مثالی که قبلا مطرح کردیم، فردی که عبارت کلیدی “تعمیر کولر” را جستجو می کند، ممکن است اهداف مختلفی داشته باشد، به همین دلیل، لازم است که صفحات برای همه عبارات کلیدی مرتبط بهینه سازی شوند.
بعد از راهاندازی سایت و طراحی نقشه سفر کاربران، اگر از زیرساخت فنی مثل سرعت و امنیت بالای آن اطمینان دارید، کار خود را با جستجوی کلمات کلیدی شروع کنید. هدف سئو خارجی افزایش اعتبار و محبوبیت سایت شما در وب است تا موتورهای جستجو آن را معتبرتر بدانند و در نتیجه رتبه بهتری در نتایج جستجو به سایت شما اختصاص دهند. بیایید دقیقتر بررسی کنیم، این بازدیدکنندگان چقدر برای شما ارزش دارند؟ براساس ابزارهای تحلیل کلمات کلیدی، تبلیغکنندگان بهطور متوسط یک دلار برای هر کلیک روی این عبارت (لوازم مهمانی) هزینه میکنند. همچنین، میتوانید تخمین بزنید که اگر برای این کلمه کلیدی در رتبه اول قرار بگیرید، چه مقدار ترافیک به سایت شما هدایت خواهد شد. این تخمین براساس عواملی مثل درصد کلیک مورد انتظار، اعتبار دامنه و رقابت در نتایج جستجو محاسبه میشود.
همچنین میتوانید از ابزار «Inspect» در گوگل سرچ کنسول برای بررسی علت ایجاد این محدودیت در صفحهها استفاده کنید. هنگام صفحهبندی در سئو با استفاده از کدهابه موتورهای جستجو گفته میشود که صفحات با URLهای متفاوت، چطور به هم ارتباط پیدا میکنند. برای مثال، ممکن است مجموعه محتوایی در وبسایت شما به بخشهای مختلف در صفحات مختلف تقسیم شده باشد. اگر میخواهید رباتهای جستجو هنگام کراول کردن به راحتی این مجموعه محتوا و ارتباط آنها را بیابند، باید از صفحهبندی استفاده کنید. «بردکرامب» (Breadcrumb) در واقع راهنمایی است که کاربران را به سمت نقطه شروع سفرشان در وبسایت شما هدایت میکند.
ما برای پیوستن به مسیر موفقیت شما و ایجاد تفاوت واقعی در دنیای دیجیتال همراه شما هستیم. نکته قابل توجه این است که الگوریتم های گوگل متن های کپی رو تشخیص میدن برای همین اکیدا از متن های کپی دوری کنید و باز هم تایید میکنم درک خودتون رو از اون موضوع برای مخاطبتون بنویسید. متنی که گویا باشه و خودتون از خوندنش لذت ببرید متنی که پاسخگوی نیاز کاربر باشه. مثلا شمای کاربر وقتی میخواسته راجب اسکیمای برید کرامب بخونه چه چالش هایی داشته تا تونسته این مطلب رو درک کنه و بتونه بفهمتش چه سوالاتی براش پیش اومده؟ جواب این سوالات میشه همون مطلبی که دنبالشیم. اگر کل سئو را 100 در نظر بگیریم، می توانید با خیال راحت 90 تای آن را خرج محتوا کنید.
اگر همچنان مطمئن نیستید، میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا پس از بررسی نوع کسب و کار شما، بهترین روش و نحوه انجام آن را به شکل کامل به شما توضیح دهند. اما کار اینجا تمام نمیشود؛ سایتهای اختصاصی به پشتیبانی مداوم نیاز دارند. بهروزرسانی محتوا، رفع اشکالات و ارتقای امنیت از جمله وظایف مداومی است که باید به آنها توجه کنید. در این مرحله، نیازهای دقیق سایت مثل سیستمهای عضویت، فرمها یا فروشگاه آنلاین باید تعریف شوند. CMSها معمولاً هزاران قالب آماده دارند که میتوانید یکی را انتخاب و نصب کنید.
هر درس ویدیویی به صورت جداگانه فروخته میشه، ولی این بهتون این مزیت رو میده که دقیقا همون جنبه از سئو رو انتخاب کنید که میخواید بیشتر در موردش یاد بگیرید. لینکدین لرنینگ که در سال 2016 راهاندازی شد، به شدت تو سازمانها محبوبیت پیدا کرده. تو این دوره کوتاه یاد بگیرید چطور تحقیق رقابتی انجام بدید و استراتژیهای سئو رو توسعه بدید. رایگان همیشه عالیه، ولی اگه دنبال یادگیری عمیقتر و متمرکزتر هستید، شاید ارزشش رو داشته باشه که برای یه دوره پولی هزینه کنید. این دوره برنامه زمانی منعطفی داره تا بتونید با سرعت خودتون یاد بگیرید.
همچنین به صاحبان وبسایت اجازه میدهد تا مهمترین صفحات سایت خود را برجسته کنند. چک لیست سئو میتواند بینشهای مهمی را نشان دهد که به صاحبان وبسایت و بازاریابان کمک میکند تا تصمیمات آگاهانهای در مورد استراتژیهای سئوی خود بگیرند. انجام چک لیست سئو به صورت منظم برای حفظ و بهبود دید موتور جستجوی وبسایت، انطباق با تغییرات الگوریتم و جلوتر از رقبا ضروری است. اگر میخواهید وبسایت شما موفق شود، درک چگونگی بهینهسازی آن برای موتورهای جستجو بسیار مهم است. در این مطلب از سری مطالب آموزشی وبلاگ پارس وی دی اس به 9 قدم ابتدایی برای بهبود سئوی سایت شما میپردازیم. در این مطلب، مهمترین نکاتی که باید برای طراحی سایت بدون کدنویسی یاد بگیرید را برای شما توضیح دادیم.
این پلتفرم یه جای عالی برای گرفتن مدارک فنی هست و حتی میتونید ازش برای یادگیری برنامهنویسی هم استفاده کنید اگه بخواید اون رو به مجموعه مهارتهای رو به رشد وبتون اضافه کنید. علاوه بر درک عملی بهترین روشها، یه مدرک معتبر از دانشگاه برتر آفریقا هم دریافت میکنید. این دوره کوتاه آنلاین شما رو با مهارتهای آماده به کار مجهز میکنه تا با اطمینان بتونید یه نقش سئو رو به عهده بگیرید. این برنامه برای افرادی طراحی شده که مدرک کامپیوتر یا رشتههای مرتبط ندارن. این دوره نسبت به بقیه دورههای این لیست زمان بیشتری میگیره و هدفش اینه که یه دوره جامع در مورد همه چیز در مورد سئو باشه. این دوره از آکادمی برایتلوکال شما رو با دانش و مهارتهایی مجهز میکنه تا بتونید تو اون جستجوهایی که تو محله شما انجام میشه، دیده بشید.
چک لیست سئو یک ارزیابی جامع از عملکرد بهینهسازی موتور جستجو (سئو) وبسایت است. هدف از چک لیست سئو شناسایی نقاط قوت، ضعف و فرصتهای بهبود بهمنظور افزایش دید سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. بدون در نظر گرفتن رابطه تنگاتنگ سئو و بازاریابی محتوا، دستیابی به نتیجه ای مطلوب بسیار دشوار است. فقط تمرکز خود را روی ارائه محتوای با کیفیت و خوانندگان قرار دهید و به آن ها کمک کنید تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. لینک سازی داخلی از جمله مهمترین عناصر در یک استراتژی سئو قدرتمند هستند. این لینک ها به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کنند تا میزان مرتبط بودن سایت ها و صحفات را اندازه گیری کنند و نتایج بهتری را برای جستجوگران نمایش دهند.
لینکها رباتهای جستجو و کاربران را به محتوای مرتبط هدایت میکنند و میتوانند نشاندهنده میزان اهمیت یک صفحه باشند. به همین دلیل، بهبود لینکسازی داخلی و خارجی میتواند به کراول شدن، ایندکس شدن و قابلیت رتبهبندی وبسایت شما کمک کند. همانطور که گفتیم، سئو تکنیکال یا فنی به بهینهسازی جنبههای فنی وبسایت برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو گفته میشود. بهبود سرعت وبسایت، ساده کردن ساختار وبسایت برای «خزش یا کراولینگ» (Crawling) و قابل درک کردن آن برای موتورهای جستجو از بخشهای اصلی و بسیار مهم سئو فنی است. میتوان گفت که سئو فنی بخشی از سئو داخلی است، چراکه برای بهبود عناصری درون وبسایت به منظور دریافت رتبههای بهتر در موتورهای جستجو به کار گرفته میشود.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/